sâmbătă, 4 iunie 2011

Cum sa repari un iPod

Daca ai un ipod vechi cu clickwheel, model fara video si ti s-a stricat, iar pe ecran apare o faţă trista si adresa de la Apple, nu dispera! Nu e totul pierdut! Asa am patit eu. Initial, l-am lasat in biblioteca cu gandul ca o sa il repar eu candva. Mi-am luat inima in dinti, si dupa cautari pe net si incercat foarte multe posibilitati (unele au mers, altele nu) am facut o sinteza a celor mai bune metode de a-l reinvia:

A. METODA SOFT
1. Conecteaza ipodul direct la priza (deci nu la PC/laptop, etc).
2. Apasa in acelasi timp butonul din mijloc si butonul MENU si tine apasat cel putin 9 sec.
-ar trebui sa iti apara logo (marul) de la Apple, dupa care sa se lumineze ecranul si sa simti hard-diskul mergand.
-DACA NU MERGE ASA - mie nu mi-a mers asa de cateva ori - ATUNCI...

B. METODA MAI DIRECTA
O sa zici ca imi bat joc de tine, dar, sa stii, ca vb foarte serios! Daca n-a mers cu prima solutie, atunci, ia o surubelnita lata(mai subtire) si introdu capul surubelnitei intre partea de aluminiu si partea de plastic alb/negru (depinde ce culoare are ipodul tau).
Deschide ipodul cu MARE GRIJA (NU TRAGE BRUSC CA E SENSIBIL SI POTI DEZLIPI CONTACTELE) lasa-l asa deschis macar jumatate de minut (poate avea condens, praf etc). Inchide-l la loc (tot cu grija), conecteaza-l la incarcator si baga-l in priza. Apoi urmeaza aceeasi secventa de pasi ca la A. METODA SOFT.

Daca ti-a aparut logo de la Apple si s-a aprins ecranul etc, atunci scoate-l din priza si conecteaza-l la PC/laptop. Asigura-te ca ai ultima versiune de iTunes instalata. Odata conectat la PC/laptop ar trebui sa se deschida automat iTunes si sa iti vada ipodul tau. In iTunes, unde scrie ipod (sau numele pe care l-ai dat tu ipodului), da click dreapta pe numele ipodului si selecteaza RESTORE. Asta iti va sterge toata informatia de pe ipod, ii va update-a softul si il va reintoarce la setarile din fabrica. Urmeaza dupa aceea sa il sincronizezi cu librara ta iTunes.

DE CELE MAI MULTE ORI (ASTA DACA NU AI DAT CU EL DE PAMANT DE TI-AU SARIT COMPONENTELE IN TOATE DIRECTIILE) e o problema de software care determina ipodul sa inghete si sa nu mai mearga. In sincron cu reinstalarea softului , DESCHIDEREA IPODULUI ESTE DE CELE MAI MULTE ORI O SOLUTIE FOARTE BUNA - desi pare mai barbara - nu ma intrebati de ce - DAR EU MIA-M REPARAT IPODUL DE 3 ORI CU UNA DIN METODELE DE MAI SUS SI ACUM, LA 6 ANI DE CAND L-AM CUMPARAT IPODUL MERGE BINE, FARA PROBLEME!!!

ATENTIE: Daca aveti ipodul in garantie, duceti-l la un shop Apple.
Nu raspund pentru o eventuala deterioarare a ipodului tau!
Succes!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu