duminică, 8 mai 2011

De cand am descoperit Ubuntu ca sistem de operare, m-am lasat fascinat de conceptul intuitiv, modern si rapid al acestui OS. Imi conectez smartphoneul si mi-l recunoaste imediat fara sa trebuiasca sa instalez jdemii de softuri si microsoft frameworkuri si alte aberatii.


Imi recunoaste placa video, audio, placa de retea si alte periferice out-of-the-box. Poti sa faci cu Ubuntu aproape tot ce faci cu Windows: Internet, blog, foto, editare foto etc.
DAR, o data ce am incercat sa ma uit la un film, s-a spart balonul. Mitul Ubuntu s-a dezumflat ca o anvelopa sparta. ORICE am incercat sa fac, orice codec am instalat(instalat corect), orice player am folosit, orice trick sau artificiu am incercat nu am reusit sa ma uit la un film fullscreen FARA sa se intrerupa imaginea. Nu era aceeasi experienta, filmul se derula sluggish(greoi), sacada si altele pe care nu le mai descriu acum. Din punctul asta de vedere nu pot spune decat Rusine! Ubuntu.
BUN, in al doilea rand, va amintiti ce scriam adineaori despre excelenta compatibilitate cu placa video? In Ubuntu 9.10 Karmic Koala puteam sa activez efectele speciale la minimizarea si maximizarea ferestrelor, aveam tot suportul video necesar unei ambiante Fx moderne si COOL.
Urmatoarele versiuni de Ubuntu (Ubuntu 10.04 LTS, Ubuntu 10.10, Ubuntu 11.04, Ubuntu 11.10) dezamagesc din punctul de vedere al compatibilitatii prin faptul ca nu mai ofera suport pt placa mea video (care este Intel 82852 64 MB shared) de altfel des intalnita (inca!!) la multe laptopuri sau desktopuri. Adica nu mai beneficiez de efectele speciale, nu mai am nici o sansa sa ma uit la filme, ASADAR noile versiuni de Ubuntu devin nerelevante. CUMPARATI o PLACA VIDEO NOUA, zic vocile rele! PAI, la mine cel putin, acest sfat nu tine pentru ca am placa video integrata, deci ar trebui sa arunc laptopul doar pt ca muschii celor de la Ubuntu nu mai vor sa ofere suport pt sisteme mai vechi CHIAR daca, d.p.d.v. tehnic noile versiuni Ubuntu ar merge perfect pe acestea.
DE FAPT aici vorbim de o strategie de profit, de ce sa lasam utilizatorii sa traga de aceleasi sisteme cand ii putem obliga sa si le schimbe, anuland, incet dar sigur, suportul pt ele. Aceeasi treaba am patit-o si cu Windows 7. Laptopul meu, Fujitsu Siemens, AMILO L1300, 1 Ghz SDRAM, 1,4 Intel Celeron, 2MB L cache, Intel GMA 82852 ar fi suportat foarte bine Windows 7 si chiar l-am instalat si am mers foarte repede DAR nu imi recunostea placa video. DE CE? Nu pt ca ar fi veche sau depasita! Nu, nicidecum. PT ca Intel pur si simplu nu s-a sinchisit sa ofere DRIVERE pt aceasta placa pt Windows 7. Asa vrea muschii lu' Intel.
Asadar, cei in aceeasi situatie ca a mea, se pare ca suntem condamnati la Windows XP pana ne hotaram sa ne aruncam laptopurile, sistemele si sa ne cumparam unele compatibile cu noile OS-uri.
CONCLUZIA este una singura: Cumparati Apple Macbook!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu